Referencie

Veľkonočná rybačka.

Vážení športový rybári. V dňoch tochtoročných veľkonočných sviatkov som absolvoval  spolu s mojim synom Martinom a nerozlučným kamarátom Sväťom rybačku na revíre Carp  Paradise v Zemianskej Olši. Výsledok o ktorý sa chcem s vami podeliť bol prekrásny. Za  36 hodín rybolovu z ktorých 7 hodín sme boli bez záberu sme mali napokon celkovo 61  kaprových záberov z ktorých sme zdolali celkovo 57 kaprov. Z nich viac ako polovica bola vo  váhe nad 10 kg.  Spomenutia hodné úlovky :  Moje 19,5 kg kapor šupináč, 16,86 Kg kapor šupináč a dva 15 Kg kapre lysce, Martinove 2  kapre šupináče 18,19 Kg , 18,36 Kg a lysec 15Kg a Sväťove šupináč15,82Kg, lysce 15 Kg  šupináč takmer 15 Kg a KOI kapor 9,20Kg ktorého chytil už aj pred dvomi rokmi kedy mal  7,5 Kg:  Unavený ale rybársky vyžitý sme odchádzali z tohto rybárskeho revíru, ktorý však skrýva  kapre a amure ďaleko presahujúce naše úlovky o ktorých sníva nejeden športový kaprár .  Preto doporučujeme navštíviť aj keď nie veľký ale na rekordy ukrývaný revír pána Janiča. Rovnaké rybárske zážitky a Petrov zdar želá Juraj.

Rekord jazera kapor o vahe 28,20 v podaní Miloša

Kapor bol chytený 11.10.2011 o 9:30 po 35 minútovom zdolávaní. Vážený bol troma rozdielnymi váhami v priemernej váhe 28,2 kg. Váženia sa zúčastnili a váhu potvrdili aj kaprári zo susedného miesta (veľký altánok, Milan a Peter z Nitry). Povodne zverejnený údaj o váhe 28,5 bol nepresný, keďže som ho neposkytol osobne.

Približne o mesiac neskôr sa majiteľovi Igorovi podarilo zdolať pravdepodobne toho istého kapra, ktorému nameral 26,5kg. Dôvody rozdielu v hmotnosti môžu byť viaceré. Isté je, že naše váženie bolo presné a niekoľko ďalších svedkov starostlivo stanovenú váhu kapra potvrdilo. Na druhý deň sa mi podarilo chytiť ešte lysca s hmotnosťou 22,1 kg a ďalších niekoľko kaprov v rozmedzí 5-16kg. Bola to neopakovateľná rybačka na skvelom revíre.

Veľa rybárskych úspechov praje Miloš.

Nádherný kapor o hmotnosti 26,5 kg chytený 30.10.2011 na matchkový prút

Dňa 30.10. 2011 na obed som sa vybral na lov sumcov a išiel som si chytiť nástrahovú rybku. To som ešte netušil, aké prekvapenie ma očakáva. Nahodil som matsh-ku na mieste č.11, asi 2 m od kraja pri trstinu, 16-ka silon, mikroháčik, na ňom pinky. Trocha som prikŕmil, usadil sa, popíjal kávičku a zapálil cigaretku. Čakal som na na karasa, pleskáča, alebo inú nástrahovú rybku. Počasiebolo fantastické, bezvetrie, 11 stupňov. Asi po 15 minútach som mal prvý záber,plavák zmizol pod vodu. Zasekávam, no udica sa ani nepohne.

Myslel som si, že som zasekol niekde do koreňov, ťahám a nič nepovoľuje. Zrazu sa rozbzučala cievka a nastal boj, aký som ešte v živote nezažil. Hneď som vedel, že na druhej strane mám veľkého súpera. Na matsh-ku môj doterajší rekord bol na Carp paradise kapor 22,6 kg,no tu som cítil, že to bude niečo ešte väčšie. Hneď mi prebehla myšlienka, žepred pár týždňami tu chytil Miloš rekord jazera, kapra 28,5 kg a tento nebude ďaleko od neho. Boj bol urputný, ryba mala naozaj veľkú výhodu oproti mne so 16 mm silonom a mikroháčikom. Aj toho využívala. Udica praskala vo švíkoch, dvadsať metrové výpady trvali cca 30 minút. Ruky sa mi už triasli. Za celý čas som nevedel o akú rybu ide, dokonca ani plavák sa neobjavil na povrchu. Vyfajčil som 5 cigariet, kým som ho unavil a pritiahol do podberáka. Priateľ mi ho pomohol podobrať, už som videl, že je to môj nový osobný rekord, keď nevládal nadvihnúť ani rybu v podberáku, aby ju dal na podušku. Spoločnými silami sme dáko zvládli. To sa už zbiehali rybári z celého jazera , aby si nafotili kapra, akého ešte ani nevideli a za gratulovali mi k úspechu. Po 40 rokoch rybárčenia u nás aj v zahraničí, môj nový osobný rekord, k tomu na 16-ku silon, mikroháčik, pinky. Radosť je ešte viacnásobná, nakoľko som ho chytil na mojom vlastnom rybníku. Čo viac si môže jeden rybár priať.

Ideme merať kapra, Pelzer váha ukazuje cez 31 kg aj s poduškou. Aj nadvihnutie váhy nie je jednoduché, nadvihnúť pred sebou tri desaťkilové vrecia zemiakov a to ešte živej váhy dá zabrať. Ale adrenalín stúpa, tak aj to sa zvládne. Po odmeraní, ošetrení kapra nastáva fotenie. Medzičasom ho neustále oblievame vodou, aby bol v pohode. Kapra nadvihujem, no neviem ho dať do požadovanej výšky, ani predsunúť pred seba, tak si ho prikladám k telu. Kľačím pred poduškou, až by sa náhodou vyšmykol, aby sa nezranil. Fotia ma zhora, čo zmenšuje rybu. Ale keď ju porovnáte s mojim telom a to mám 108 kg, vidieť o akú kapitálnu rybu ide. Po odmeraní dĺžky 109 cm vraciame rybu vode. Po odmeraní a odrátaní podušky, čistá váha 26,5 kg. Som maximálne spokojný, lebo tento rok som nemal veľa času chytať ryby a nebolo ani miesto, nakoľko bolo jazero celú sezónu obsadené.

To bol môj osobný rekord. Ešte som v ten deň chytil ďalšie kapre, ktoré by pre mnohých rybárov boli rekordné, no môj rekord 26,5 kg neprekročili. Mal so ešte takú jazdu, ktorú som ani nezastavil, takže adrenalín fungoval na plno. Tento článok píšem ako klient, veď keď chytám ryby, som taký istý rybár ako ostatní, aj keď som majiteľom revíru. Kapor to nerozlišuje. Lovu zdar.

Igor Janits - majiteľ Carp Paradise

Májová výprava na Carpparadise v roku 2011

Všetkých priaznivcov a vášnivých kaprárov by som chcel úvodom nášho článku pozdraviť. V dňoch 18.-21. máj 2011 sme sa spolu s kolegom Lacom alias Zajom rozhodli navštíviť súkromný revír nášmu srdcu najbližší menom Carpparadise v Zemianskej Olči, že si pôjdeme konečne oddýchnuť od našej práce a nabrať novú energiu. Náš cieľ bol jednoznačný, konečne po dlhých rokoch chytiť ďalšieho velikána z tohto veľmi kvalitne zarybneného revíru.

Rybačku sme začali ako tradične ťuknutím si na zdravie s majiteľom Igorom a správcom Mariánom a prianím nachytať krásne ryby, ktoré sú v tomto rybníku vo veľmi dobrej kondícii. Začalo to vybaľovaním prepchaného auta. Najkrajšie na tom je, že každý z našej dvojice už vie presne čo má robiť. O 21:00 hodine po vyvezení nástrah sa naša „kaprovačka“ mohla začať. Ako prvý bodoval Zajo cca o pol noci prvý záber, ktorý nás samozrejme potešil. Po zvážení kapor putoval späť do svojho domova. Jeho váha sa zastavila na 7,8 kg čo bolo na prvú rybu veľmi slušný začiatok. U mňa to nevyzeralo veľmi valne, záber som nezaznamenal do nasledujúceho rána. Zajo zdolal ešte dvoch kaprov v rozmedzí od 6 kg do 8 kg. jeho nástraha bola od Nikla boilies -Nočná múra z veľmi špecifickým brutálnym zápachom - no nádhera!! J.

Moje udice ostali nemé až do príchodu nášho priateľa a zároveň majiteľa rybárskeho e-shopu prekaprarov.sk MVDr. Konráda Telekyho, ktorý nás obdaril hodnotnými vecami za čo mu veľmi pekne ďakujeme. Priniesol však pre mňa perfektné boilies od firmy IMOTHEP BAITS - Uzený losos spolu s práškovim dipom Big Džoser. Vtedy sa to rozbehlo konečne aj u mňa za čo ti „Kony“ veľmi pekne ďakujem. Po vyskúšaní tohto boilies som po 15 minútah od vyvezenia zdolal krásneho šupiho o hmotnosti 14,80 kg.
Ryby brali aj napriek neskutočnej horúčave, ktorú sme mali počas našej rybačky. Následne sa k nám pridal aj náš tretí do partie - Juraj, ktorý bohužial prišiel chytať len na 24 hodín, ale aj tak sa mu to vyplatilo. Zdolal krásneho lysca o hmotnosti 16,20 a ďalšie tri ryby nad 10 kg, všetko chytené na peletu od Nikla 3XL.

Zdolali sme celkovo 38 kaprov, 7 kaprov sa nám nepodarilo zdolať. Najväčšieho šupiho sa mi podarilo zdolať na Tigrí orech z mierami 105 cm a 19,10 kg. Konečne som si prekonal rekord z roku 2009 kedy som chytil kapra, ktorý mal rovných 18 kg.
Na naše nástrahy nám brali ryby sporadicky či v noci tak aj cez deň. Ja osobne som používal dva druhy bolies a to Imothep Baits - Uzený losos a boilies od Garantbaits Krab/Krill. Kŕmili sme veľmi málo len k položenej nástrahe zopár peliet a celých boilies.

Rybačku sme ukončili v sobotu 21. mája 2011 s veľmi dobrým pocitom a úsmevom. Boli to krásne zážitky - nádherné jazdy, ktoré nám ostávajú v srdciach. Už teraz sa tešíme keď sa vyberie náš team na ďalšiu výpravu. Všetkým osobne srdečne odporúčam vyskúšať boilies od firmy IMOTHEP BAITS fungovali skvele !!!

Rád by som poďakoval naším priateľom majiteľovi Igorovi, správcovi Majovi a Konymu.
Všetkým nadšencom kapráriny – „PETROV ZDAR“ pri vašich výpravách.